Publisert Legg igjen en kommentar

3. Montering av diff og bakre hjulstilling

Diff fra Mazda, med diffbrems. Ingen feste på baklokk, som skulle vært i følge anvisningen
Diff prøves med braketter, ingenting stemte med byggeanvisning. Denne diffen er ikke omtalt i manualen.
Greit med løftehjelp som aldri blir lei
Topp-braketten var litt «kort», her ble hullene filt litt for å få bolten gjennom
Braketten under var feil både sideveis og på langs.
Ser også at drivstoffrøra må opp i vinkel rett foran undre brakett. Løsna røra i bakre feste og fikk benda opp.
Midlertidig blir denne modifisert til å passe. Westfield/Sandnes sender en ny som visstnok skal passe.
Ingen problem å sveise på nytt, men må legge mellom litt materiale på ene siden.
Bakre wishbones og festebolter etc
Bakbremser og nav legges frem for planlegging
Diff skal inn i senter, festes samtidig med ramma for tanken som her ligger løst på
Øvre bakre wishbone løst plassert
Fremre bolt i wishbone. Settes inn slik at bolten eventuelt tas gjennom seteveggen om den må ut.
Øvre wishbone deler festebolter med ramma under tanken.
Ramma skal fôres med skum før tanken plasseres.
Drivaksler settes inn før navene
Bakre høyre nav på plass med gjennomgående bolt. Oppdaget senere at den må være lengre bak, bolten tok borti felgen på innsida i fremkant.
Her skraper bolten/stanga borti
Topp-bolten var for kort
Det var med ekstra bolter for å feste tankramma, de boltene var lange nok
Drivakslene har tydelig vinkel fremover, men det skal være slik…
Ferdig, klar for stabstag
Stabstaget festes slik, så øyebolt i enden og ned på nedre bærebro
Stabstag enden
Stabstaginnfesting (her uten skiver)
På med en felg for å sjekke utseende
Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *