Publisert Legg igjen en kommentar

6. Montering av motor og gearkasse

Innsug, peilpepinne, gearsjalter må av før montering. Motorfeste nede til venstre
Motorfeste klargjort
Motor med kasse rigget for montering. Støtbeskyttelse på stubb og topp
Motor på vei nedi
Motor er senket ned og manifold montert. Får å få manifold på plass må styrestaget også ut.
Litt puslespill for å få dette nedi. Alt måtte av igjen når karosseriplata skulle på…
Lite klaring fra grenrør til clutchwire
Passasjerside med «vanlig» innsug. Throttlebody innsug gir noen hester mer men lager for mye bråk for godkjenning i Norge.
God plass i forkant, før radiator
Radiator og vifte på plass. Radiator bør være større for race og veldig varmt vær!
Lite klaring fra motor til torpedovegg, men den skal jo ikke den veien…
Det manglet en brakett fra fabrikken, den kunne jeg laget selv men Sandnes skulle få tak i ny veldig fort. Som vanlig ble det ikke spesielt fort, men den kom… Det var skifte mellom to måter å gjøre det på og mitt chassis var midt i skiftet(?)
Her skulle plata vært mellom rammerøra og under gearboks.
Mellomaksel er boltet inn
Mange reagerer på at mellomaksel ikke går lengre inn, men det er visst rett. Kunne godt vært 5cm lengre.
Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *